پژوهشي جديد از اثربخشي بالاي واكسن فايزر روي گونه‌هاي جديد كرونا خبر مي‌دهد

۲۳ بازديد

كرونا بيش از يكسال است كه زندگي بشر را مختل كرده و از چندين ماه پيش گونه‌هاي جديدش نگراني‌هاي زيادي ميان دانشمندان ايجاد كرده. حالا طبق پژوهشي جديد، واكسن فايزر روي دو گونه خطرناك اين ويروس كه در بريتانيا و آفريقاي جنوبي شيوع پيدا كرده‌اند، كارايي بالايي دارد.

اگرچه چندين گونه از كرونا در سراسر جهان شيوع پيدا كرده، اما گونه بريتانيايي و آفريقايي بيش از سايرين باعث نگراني مقامات بهداشتي كشورهاي مختلف شده. به همين علت سازندگان واكسن كارايي محصول خود در برابر اين گونه‌ها را آزمايش مي‌كنند. حالا پژوهشي جديد عملكرد واكسن فايزر در برابر اين گونه‌ها را مورد بررسي قرار داده است.

در اين پژوهش محققان بجاي بررسي اثرات واكسن روي افراد، كارايي آن را روي نمونه‌هاي خود افراد دريافت‌كننده واكسن مورد بررسي قرار داده‌اند. اين نمونه‌هاي خون توسط دانشمندان دانشگاه آكسفورد در برابر اين دو گونه كرونا قرار گرفته. بد نيست به اين موضوع اشاره كنيم كه نمونه‌هاي خون موجود در اين تحقيق از افراد با تزريق يك و دو دوز واكسن گرفته شده بود.

 

ويروس كرونا
 

 

اين پژوهش كه هنوز مورد بررسي و تاييد دانشمندان قرار نگرفته، نشان مي‌دهد كه پس از دريافت دو دوز از واكسن فايزر، بدن در برابر گونه‌هاي جديد كرونا مقاومت قابل توجهي از خود نشان مي‌دهد. يكي از اساتيد دانشگاه آكسفورد به نام «ويليام جيمز» كه روي اين داده‌ها كار كرده، به اين موضوع اشاره داشته كه با تزريق دو دوز واكسن، سطح ايمني بدن به جايي مي‌رسد كه مي‌تواند ويروس را خنثي كند.

جيمز و تيمش اطمينان دارند كه افراد با دريافت دو دوز واكسن فايزر، در برابر گونه‌هاي جديد كرونا مقاومت مي‌كنند. به اعتقاد جيمز با تزريق واكسن به افراد بيشتر، وضعيت جهان در تابستان پيش رو بهتر مي‌شود:

«تكامل ويروس هنوز تمام نشده، اما فكر مي‌كنم تا زماني كه تزريق واكسن ادامه داشته باشد و مردم دوز دوم را دريافت كنند، در تابستان وضعيت بسيار بهتري نسبت به زمان حال داشته باشيم.»

منبع:

https://digiato.com/article/2021/02/13/%d8%a7%d8%ab%d8%b1%d8%a8%d8%ae%d8%b4%db%8c-%d9%88%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%86-%d9%81%d8%a7%db%8c%d8%b2%d8%b1-%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%82%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%b1%db%8c/

آشنايي با اپ Resume Builder؛ به سرعت رزومه انگليسي بسازيد

۲۶ بازديد

با سنگين‌تر شدن موج مهاجرت و افزايش درخواست‌هاي شغلي داشتن يك رزومه حرفه‌اي انگليسي به نياز خيلي‌ها تبديل شده است. عده‌اي ترجيح مي‌دهند اين رزومه‌ها را به طور دستي طراحي كنند اما بخش زيادي از افراد يا مهارت اين كار را ندارند و يا وقتش را. بنابراين اينجاست كه يك اپليكيشن رزومه‌ساز شديدا به كار مي‌آيد.

در اين مقاله با اپليكيشن Resume Builder & CV Maker آشنا مي‌شويد كه راست كار ساخت رزومه است؛ ابزاري كه انواع و اقسام قالب آماده در اختيارتان قرار داده و امكان امضاي الكترونيكي را هم برايتان فراهم مي‌كند.

 

ساخت رزومه
 

 

Resume Builder براي اندرويد منتشر شده و بيش از 1 ميليون نصب فعال دارد. بنابراين از بابت كيفيت اپليكيشن خيالتان راحت باشد چرا كه از معدود برنامه‌هايي است كه در ميان سيل عظيم ابزارهاي رزومه‌ساز نامش شاخص شده. دليل اين موفقيت هم به سادگي كار با اپليكيشن و البته رايگان بودن بخش زيادي از امكاناتش بر مي‌گردد.

در Resume Builder مي‌توانيد بين 300 قالب براي ساخت رزومه بگرديد كه عمدتا ساختار ساده اما شيك و درخوري دارند. اين قالب‌ها تا حدي قابل شخصي‌سازي هم هستند به طوري كه مي‌توانيد رنگ پس‌زمينه و ابعاد و نوع فونت و قطع كاغذ و مواردي از اين دست را تغيير بدهيد. حتي اپليكيشن در يك اقدام جالب امكان ثبت امضاي الكترونيكي را هم برايتان فراهم كرده كه منظره‌اي بسيار حرفه‌اي و زيبا به رزومه‌تان مي‌دهد.

 

ساخت رزومه
 

با پر كردن فيلدهاي هر قالب (شامل مشخصات شناسنامه‌اي و مدارك تحصيلي و ...) رزومه‌تان آماده مي‌شود كه مي‌توانيد به شكل پي دي اف تحويل بگيريد و درجا به اشتراك‌ بگذاريد. نكته عالي اينكه Resume Builder از بيش از پنجاه زبان (كه متأسفانه فارسي بينشان نيست) پشتيباني مي‌كند. اين يعني هر زمان كه بخواهيد مي‌توانيد رزومه‌تان را سريعا به زبان مد نظرتان ترجمه كنيد.

 

اما در كنار رزومه چند قابليت كاربردي ديگر هم مي‌بينيد. اپليكيشن نامه‌هاي آماده براي استعفا يا ترفيع مقام شغلي را هم در خودش دارد ضمن اين كه مي‌توانيد Cover Letter هم بنويسيد و به شكل ضميمه رزومه با ديگران به اشتراك بگذاريد. اين امكانات واقعا عالي و كاربردي هستند هر چند كه Resume Builder مثل تمام اپ‌هاي رايگان نقطه ضعف‌هاي خاص خودش را هم دارد.

كاملا درست حدس زديد، در مورد تبليغات صحبت مي‌كنم. متأسفانه بايد بگويم كه در صورت متصل بودن به اينترنت تبليغات تمام صفحه بسيار ناجوري را در محيط اپ مي‌بينيد كه تحملشان بعد از مدتي واقعا سخت مي‌شود. اما اگر از اپ به طور آفلاين استفاده كنيد امكان دارد اصلا آن‌ها را نبينيد. نكته بعد اينكه در نسخه رايگان اپليكيشن بايد انتظار قفل بودن بعضي قالب‌هاي آماده و تحويل خروجي با واترمارك را هم داشته باشيد.

اما در مجموع عملكرد اپليكيشن بسيار خوب است و مطمئنا مي‌تواند كار بسياري از افراد را راه بيندازد. Resume Builder براي اندرويد منتشر شده كه مي‌توانيد از لينك زير دانلودش كنيد. همچنين در رابطه با ساخت رزومه مي‌توانيد مقالات قبلي ما را هم در اين خصوص مطالعه بفرماييد.

منبع:

https://digiato.com/article/2021/01/19/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d8%b1%d8%b2%d9%88%d9%85%d9%87-resume-builder/